بیسکویت دایجستیو بدون قند

بیسکویت دایجستیو بدون قند

بیسکویت دایجستیو بدون قند

400 گرم

محصول Nutro آلمان

جزییات بیشتر


10,000 تومان

بیسکویت دایجستیو بدون قند

400 گرم

محصول Nutro آلمان

این بیسکویت از آرد کامل گندم تهیه شده، همانطور که میدانیم سبوس کامل گندم یکی از غنی ترین منابع فیبر است که به حفظ تعادل سیستم گوارش و تنظیم قند خون کمک میکند.

این بیسکویت با فیبر بالا و بدون هیچگونه قند و چربی میان وعده ای بسیار مناسب جهت بیماران دیابتی و افراد دارای رژیم لاغری می باشد.


اثرات بسیار مفید فیبر ها بر تغذیه ی سالم:

1-اثر فیبرهای‌ غذایی بر کلسترول خون

برخی فیبرهای غذایی اثر کاهنده‌ای بر میزان کلسترول خون دارند، مکانیسم اثر کاهش کلسترول خون توسط فیبرها به قابلیت حل شدن آن‌ها در آب، چسبندگی، تخمیر شدن و مقادیر پروتئین ها بستگی دارد.در نتیجه‌ ی هضم و جذب غذاهای خورده شده در روده‌ی کوچک، فیبرها بیشترین مقدار بازمانده را در مجرای روده خواهند داشت و همین امر سبب چسبندگی ‌آن‌ها می‌شود.این چسبندگی سبب می‌شود جذب اسیدهای صفراوی از روده‌ کاهش یابد.کلسترول بد از خون گرفته شده و توسط کبد به اسید صفراوی تبدیل خواهد شد.نوعی از فیبر که بیشترین اثر را بر کاهش کلسترول خون دارد، پکتین نام دارد. منابع غنی از پکتین عبارتند از : سیب، مرکبات مثل پرتقال، لیمو  و گریپ فروت، توت فرنگی، هویج و غلات سبوس دار .

2-فیبر و بیماری‌های قلبی

مکانیسم اثر فیبرها در ناراحتی‌های قلبی همانند اثر کاهنده‌ی فیبرها بر روی میزان کلسترول خون می‌باشد.اثر مهم دیگری که فیبرهای غذایی می‌توانند در بیماران قلبی  داشته باشند کم انرژی بودن، کم چرب بودن و کم بودن قندهای ساده و وجود برخی آنتی اکسیدان‌ها در برخی منابع فیبری (برخی غلات مانند گندم و جو) می‌باشد.در تحقیقاتی که اخیراً صورت گرفته افرادی که غذاهای غنی از فیبر می‌خورند (روزانه حدود 35 گرم) نسبت به افرادی که مقدار کمتری (روزانه 15 گرم) فیبر دریافت می‌کنند، 3 برابر کمتر گرفتار بیماری‌های قلبی می‌شوند.در تحقیق فوق افزایش 10 گرم فیبر در غذای روزانه، خطر مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی بخصوص سکته‌ی قلبی را 17درصد کاهش داده است.اثرات مفید مصرف فیبر بالا در افراد سیگاری  که بیمار قلبی نیز می‌باشند مشاهده شده است (که البته توصیه‌ی ما به افراد سیگاری ترک هر چه سریع‌ تر سیگار است).

 3-فیبر و دیابت

تحقیقاتی که بر روی افراد دیابتی صورت گرفته نشان می‌دهد که فیبرهای غذایی هضم و جذب گلوکز را کاهش می‌دهند و مصرف 50 گرم فیبر غذایی به مدت 24 هفته کنترل شاخص گلایسمی  در بدن افراد دیابتیک نوع یک را افزایش داده و در این افراد افزایش قند خون کمتر دیده می‌شود.در بین زنان حامله ی مبتلا به دیابت نوع یک، مصرف فیبر بالا در رژیم غذایی سبب می‌شود که نیاز روزانه‌ی بیماران مذکور به انسولین کمتر شود.در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2، افزایش مصرف فیبرها سبب می‌شود که نیاز به انسولین کمتر شود.

اثر مفید مصرف فیبرها در دیابت:

- کاهش میزان قند خون ناشتا

- کاهش قند خون در ادرار

- کاهش نیاز به انسولین

- افزایش اثر انسولین در بدن (موثر بودن انسولین)

- مانع افزایش قند خون پس از صرف غذا

 4-فیبر و سرطان سرطان روده‌ی بزرگ :

نتیجه‌ی تحقیقات انجام گرفته در این زمینه نشان می‌دهد که مصرف فیبرها می‌تواند مانع از ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ شود.با مصرف 13 گرم فیبر غذایی به صورت روزانه می‌توان خطر ابتلا به سرطان راست روده را تقریباً 31 درصد کاهش داد.مکانیسم دقیق این عمل مشخص نیست.اما این تئوری مطرح است که فیبرها می‌توانند در رقیق شدن مواد سرطانی که در روده وجود دارد و یا باند شدن با آن‌ها و سریع‌تر کردن زمان خروج‌شان از بدن در کم کردن اثرات آن‌ها مفید باشند.

 6-سرطان سینه

بین مصرف زیاد فیبرهای غذایی و سرطان سینه  یک رابطه‌ی معکوس مشاهده می‌شود.به طوری که دانشمندان معتقدند فیبرها با باند شدن به استروژن (هورمون زنانه) در روده مانع رشد برخی تومورها در بدن می‌شوند.

 7-فیبر و یبوست

مصرف مقادیر توصیه شده فیبرها به صورت روزانه می‌تواند از ابتلا به یبوست در فرد جلوگیری نماید، البته گاهی مصرف فیبرهای مکمل برای افرادی که کم غذا می‌خورند یا سالمندان  که فعالیت بدنی کمتری دارند توصیه می‌شود.در این بیماران می‌توان مصرف غلات کامل، سبوس‌ها و میوه‌جات پوست‌دار را توصیه کرد.

8-فیبر و فشارخون

تحقیقات نشان می‌دهد که بیماری فشارخون  در افرادی که مقادیر بیشتری از فیبرهای غذایی را مصرف می‌نمایند، نسبت به افراد دیگر کمتر مشاهده می‌شود.دلایل اثرات مفید فیبرها در کاهش فشار خون عبارتند از:

- کاهش مصرف روغن و چربی با غذاهای فیبردار

- کاهش مقدار انرژی دریافتی از غذاهای غنی از فیبر

- کاهش مصرف پروتئین حیوانی

- افزایش مصرف کلسیم و پتاسیم 

9-توصیه‌هایی برای مصرف فیبرهای غذایی

توصیه‌ی مصرف روزانه‌ ی فیبر غذایی برای سنین 50 ساله و کمتر حدود 38 گرم در روز برای مردان و 25 گرم برای زنان می‌باشد و برای سنین بالاتر از 50 سال این مقدار برای مردان 30 گرم و برای زنان 21 گرم می‌باشد.البته بر پایه‌ی انرژی مصرفی روزانه هم می‌توان مقادیر توصیه مصرف فیبر را مطرح کرد.به این صورت که به ازای مصرف هر 1000 کیلو کالری انرژی روزانه به 10 تا 13 گرم فیبر غذایی نیازمندیم.

هنوز نظری ارسال نشده است.

برای ارسال نظر باید عضو شوید.

محصولات مشابه

خریداران این محصول، این کالاها را نیز خریده اند:

سبد خرید  

محصولی وجود ندارد

حمل و نقل 0 تومان
کل 0 تومان

نمایش سبد پرداخت

محصولات جدید

در حال حاضر محصول جدیدی وجود ندارد

ویژه‌ها

در حال حاضر محصول ویژه‌ای وجود ندارد

تولید کنندگان



جستجو

خبرنامه